Blåmärken och vrickade fötter

Praktiken är slut för den här terminen och på onsdag skriver vi vår första kliniska tenta. Himla smidigt att Valborg ligger såhär precis innan så att vi har fyra era dagar på oss att plugga trots att vi bara hade en instuderingsdag schemalagd. Jag har kursare som är i upprorsmode just nu eftersom ju hela Valborgshelgen är förstörd men man hade ju kunnat plugga klart innan helgen började och sedan kunna slappna av några dagar om det är så. Jag prioriterade bort tentaplugg igår för att åka till Prison Island med Börje SBU och kugga geniknölarna och klättra runt lite. Kul var det, och det fanns många förslag på alternativa poängräkningar för att olika lag skulle hamna aningen bättre i resultatlistan. Det kanske inte hjälper så mycket på onsdag när jag ska skriva frågeställningar på röntgenremisser, spåna differentialdiagnoser och föreslå labprover eller behandlingar men jag är ändå ganska lugn. Just nu iallafall, om en halvtimme har jag säkert glömt bort vilka antibiotika man ska ge vid tuberkulos eller hur man behandlar akut hjärtsvikt och så får jag lite panik igen men men. 

Kommentera här: