Abborrbacken och Karins backe...

Min andra tjejklassiker är klar! På pappret iallafall, rent faktiskt satt jag och skrev anatomitenta samtidigt som jag (okej, mamma med min nummerlapp för att hon inte orkade ändra namn i anmälan) åkte tjejvasan i våras. Idag sprang jag iallafall Lidingö tjejlopp aka Rosabandetloppet och det var den jobbigaste milen på länge. Förra året bara rullade det på och jag flöt fram, åtminstone kändes det så, men idag var det jobbigt och tungt och kämpigt direkt från start. Efter en kilometer eller så såg jag fram emot målgång och att få lägga mig ner och andas, men det var ju bara att kämpa sig genom de 9 kilometer som var kvar först... Det var maxpuls och illamående i de värsta backarna, mysigt man kan ha det på en söndag va? Helt ärligt var jag lite beredd på att det skulle vara jobbigt att springa, hade feber i torsdags och fredags (tror jag, det kändes så iallafall så egentligen hade jag säkert inte det...) och var fortfarande trött igår så bara för en vecka sen hade det kanske gått lite lättare. Men samtidigt har jag inte löptränat alls i år, förra året sprang jag så gott som varje dag från 1 april till sista september... Kan ju förstås vara det jag kände av idag xD

Kommentera här: