Gav ni en banan till apan i trädet?

Skvalborg, kvalborg, valborg och Uppsala står fortfarande kvar. Min plan var att plugga hela helgen men sen hände helgen och plugget blev det lite sådär med. I lördags körde vi Spelborg hos en kursare, tacos, brädspel och stora mängder te. Igår skulle jag plugga men sen hamnade jag i Ekoparken. En stund blev några timmar, vi flyttade från dammet bredvid gångvägen till mitt i Sundsvalls fylleslag (japp, ett gäng hade bilat ner för att dricka öl hela dagen, vid 18 gick de inte så där jätterakt och fick kämpa lite för att hålla sig på fötter...), och plötsligt var parken tom, vi grillade korv på en engångsgrill, studerade allt drama som passerade och hade det allmänt trevligt. Nån gång när det blev för kallt (när solen gått ner för längesen, korven var slut och dramat inte gick förbi längre) fortsatte vi inne, sjöng för födelsedagsbarn och hade det gött tills klockan var närmre tre och vi höll på att somna. Jag brukade vara emot valborg, men jag tror att jag börjar gilla det. Inte för att jag uppskattar fylla på allmän plats men för att jag gillar mitt gäng från Bälinge och just på Valborg lyckas vi alltid ha tid att umgås. Mys på hög nivå!

Lite lagom pigg idag, hävdar envist att jag har all rätt i världen att vara lite baknykter efter oklart antal timmar, men jag har lyckats plugga lite iallafall, så det är ju alltid något. Lunchade med familjen ute på landet - grillpremiär och påskbordstaburas i nån form av kombo. Gott var det iallafall!

Kommentera här: