Sommarlov, sköna sommarlov

Sommarlov!! Igår skrev jag terminens sista tenta och antingen hade jag bättre koll än jag trodde eller så förträngde jag alla frågor jag inte kunde men hur som helst är den skriven. När jag kom hem från tentan låg sommarschemat i brevlådan så nu vet jag äntligen när och hur mycket jag jobbar i sommar. Fick så lyxigt schema att jag har sommarlov två hela veckor innan första passet och sen jobbar sista passet första helgen i augusti så att jag får några veckor ledigt igen innan skolan börjar. Så skönt! Eftersom jag jobbar natt är det inte överdrivet många pass allt som allt, jobbar 22 nätter totalt i sommar, men jag misstänker att det kommer bli åtminstone någon extranatt när någon blir sjuk... 

Idag var planen att sova ut riktigt länge, men även om jag inte somnade förrän vid 01 vaknade jag nu vid 05.30 mer eller mindre pigg och utan att kunna somna om. Jag menar kom igen, det har varit en kamp att rulla ur sängen 07.00 varje dag den här terminen, men just idag vaknar jag tidigt bara för att det är kul? Får helt enkelt försöka hitta något vettigt att göra med dagen, fram till lunch iallafall när det är studentfirande för en av alla mina kusiner.

Kommentera här: