Hej jag är morgonmänniska...

Inatt gick jag dubbelt på jobbet för att lära mig rutiner för nattjobb, och för att lära känna de boende jag inte träffat tidigare. Lite småläskigt att jag ska börja om en och en halv vecka och komma ihåg allt själv, men personalen är grym och finns alltid som hjälp om det skulle vara något så jag är ganska lugn ändå. Sen att jag är lite långsam i huvudet, har lite svårt att prata ordentligt och är helt slut i kroppen det är en lite detalj... Haha, kan tänka mig att jag blir sådär lagom flummig efter några nätters jobb...

Sov till 14 idag men hade jag inte haft väckarklocka hade jag nog sovit bra mycket längre. Vaknade någon gång vid 12 av att sopbilen var utanför fönstret men det var inte många minuter jag kunde hålla mig vaken just då. Jag laddade upp på gymmet innan jobbet igår för att få lite endorfinkick, men det är ju inte bara att jobba på äldreboende så det kändes i armar och axlar och ben inatt kan jag tala om. Nu känns det lite som en tidsfråga innan jag somnar igen, men jag menar, klockan är snart 22 så det kanske är godkänt att gå och lägga sig igen? Bara jag inte vaknar vid 03 eller 04 och är pigg...

Kommentera här: