Bara för att varför inte

Tredje natten på jobbet och still going strong. Skulle egentligen bara jobba måndag och tisdag och sedan vara ledig till på lördag, men det var personal sjuk så då fick jag hoppa in inatt också. Jag har räknat med att det kommer bli några extrapass i sommar, antingen nätter medan jag har mitt nattschema eller dagar sen i slutet av augusti när jag gjort alla schemalagda pass och varit på Fuerteventura en vecka. Men det är klart att man kan bli sjuk i juni också, så inte jättekonstigt att jag fick jobba extra redan nu. TVn står och går i matsalen och började precis låta igen (som i, det har varit sändningsuppehåll någon timme med bara informationsbilder som rullar) men nu drog precis 3-nyheterna igång och gav mig en mindre hjärtattack - alla ljud blir plötsligt mycket läskiga bara för att det är natt och jag är enda personal på avdelningen...

Kommentera här: