Vena basilica

För första gången sen kursstart är klockan inte ens 22 och jag har redan gått och lagt mig. Bara för att sådär... Igår kvällningen jag ledigt från pluggandet och gick på födelsedagsfirande med 70-talstema istället. Lite ledigt behöver man ibland också! Mycket trevligt folk, en hel del aningen för tajta byxor med vida ben i kombination med spännande skjortor som var uppknäppta ner till naveln (eller kanske inte riktigt) och stormönstrade klänningar. Födelsedagsbarnet fyllde hela 37 år, men det skulle nog inte många ha gissat, och medelåldern igår kväll kanske snarare var 27...

Jag har lyckats lära mig alla muskler i underarmen och handen idag! Trodde nog aldrig att jag skulle få någon ordning på dem, men fyra intensiva timmar mellan föreläsning och genomgång idag så gick det att få in. Sen gäller det bara att få in dem så att jag kommer ihåg dem o några dagar eller veckor också, men det kommer. Bara heldag i skolan imorgon så är det helg sen! Inte för att det gör så stor skillnad om det är vardag eller helg, plugga ska jag göra hela dagen ändå, men bra grejen att jag kan bestämma själv om jag sitter eller står och var jag pluggar bäst är lite skönt. Vi har haft en grymt bra föreläsare den här veckan, men idag fick vi vara i en sal där man inte kan stå upp, och min rygg var inte sådär jätteglad över det första timmen. Sen gick det bättre andra och tredje timmen, som tur är, men att kunna sträcka på sig eller ändra ställning precis när kroppen behöver det är lite av en frihet jag gillar...

Kommentera här: