Så var det bara 9 terminer kvar

Första året avklarat! Med lite flyt klarar jag mig undan omtentor och kompletteringsuppgifter, det gäller bara att jag hade tillräckligt mycket rätt på tentan igår... Ett helt år har det hunnit gå sen jag satt på fejkupprop och kände att det här med läkarprogrammet nog faktiskt var ett väldigt dumt infall och ungefär världshistoriens sämsta idé. Sen dess har jag nog inte en enda gång tänkt att jag borde göra något annat, även om det förstås haft varit mer och mindre kul att plugga beroende på vad vi läser just för stunden. Vet inte riktigt om jag ska vara så taggad att jag inte kan sitta still eller om jag ska vara paralyserad av skräck - på måndag börjar nämligen KARL. Klinisk anatomi och rörelselära, alltså heeeela kroppen med alla strukturer. På latin, bara för att det är roligare så. Jag har sett fram emot det hela hösten, så det ska bli roligt att äntligen, äntligen, få läsa något konkret där man kan vända och vrida på strukturerna och faktiskt se dem eller föreställa sig dem på ett annat sätt än en signalväg inne i en cell.

Idag har vi haft releasefest på gymmet - hela världen startar med BodyPump 100 idag! Haha, lite väl hypeat kanske, det är inte mer spännande än att det har släppts ny musik till passet och vi gör samma gamla övningar i lite nya varianter, men det är kul ändå. Är helt slut i hela kroppen, men det är så det ska vara xD Jag njuter annars för fullt av att jag är helt ledig den här helgen - inget plugg och inget jobb och inget jag måste göra! Eller jo, packa undan tomtar och adventsljusstake och adventsstjärna här hemma, men det är inte så betungande...

Kommentera här: