Jag skulle aldrig mer jobba natt

Vad dygnet blir uppochner och bakochfram när man jobbar natt! Kanske framförallt när det är lite oplanerat så att man först jobbar kväll och varit vaken sen morgonen. Det känns som att det borde vara mitt på dagen, men eftersom jag sov till 13 är jag lite efter i huvudet, så det här med att det är mörkt ute vid 17 är lite förvirrande när jag tror att klockan är 12 eller så... Jag slapp mitt kvällspass 12-21.15 idag, eftersom jag jobbade till 7 imorse, och tänkte att jag ska vara ledig tills skolan börjar på onsdag, men sen blir det aldrig som jag tänkt mig när jag är ledig så jag jobbar igen inatt. Som extra magsjukejour eller så - jag går på min vanliga avdelning och sköter tillsyn och allt sånt inne hos den eller de som är magsjuka medan ordinarie nattpersonal sköter alla som är friska. Det blir lite spännande att se hur lätt eller svårt det är att hålla sig vaken inatt jämfört med igår...

Kommentera här: