Vår julskinka har rymt

Det känns lite som att jag har missat julen i år. Julafton var mest bara kaos och stress på jobbet (och väldigt fina boende, gillar dem) med först hetsiga och sedan loja kollegor så när jag fick åka ut till landet och fira med julbord, brädspel, Karl-Bertil Johnsson, julklappar och glass och jordgubbar var jag lite för slut i huvudet för att riktigt ta in att det var julafton som hände. Och inte helt avslappnad pga skulle jobba idag också, tidigt på morgonen så lite sömn vore inte helt fel. Sen räknade jag med att det skulle vara lite lugnare på jobbet idag, men vet inte om jag tycker att det var det. Glömde dessutom stämpla in så det blir spännande att se lönespecen sen...

Helt slut var jag när jag kom hem sen. Kan ju också ha bidragit att det var isbana hela vägen hem och jag krypkörde (med hjärtklappning och på helspänn) halva vägen. Första halvan insåg jag inte hur halt det var, sen fick jag sladd lite fram och tillbaks och så blev det krypkörning resten av vägen. Nu är det ledigt (erhm, jag menar tentaplugg) ett tag och först sova lite ordentligt utan väckarklocka.

Kommentera här: