Familjen rebell

Jag fuskade bara lite på konserten idag, och mormor Ingrid och mamma och pappa och Jakob såg bara mitt hår  (om ens det) för att de satt längst bak så de såg hursomhelst inte om jag spelade rätt toner eller inte. Huvudsaken är ju att det låter bra och oftast gjorde det det.. Vi var lite osynkade och spelade i otakt och sådär till och från, men jag är iallafall nöjd med min insats. Lite teknikövningar sådär varje dag så blir det ordning och reda tills vi drar igång och repar igen i vår. Mormor Ingrid har lovat att komma på nästa konsert också så då måste jag ju skärpa till mig lite.

Direkt efter konserten åkte vi ut till mormor och "firade jul" med alla kusiner. Fuskigt, jag vet, men så gjorde vi i år. Mormor hade gjort ett julklappslotteri med en massa bra-att-ha-saker så att alla kusiner fick två var, och fick vi något vi inte ville ha fick vi byta med varandra. Jag fick en springform (inbillar mig att det heter så iallafall, en sån bakform med avtagbar kant) med slickepott och kökspensel och så en elvisp som jag bytte med Jakob mot hans strykjärn eftersom han redan hade ett och jag redan hade en elvisp. Borde umgås mer med kära bror min. Som jag saknat honom!! Inte för att det var särskilt länge sen vi sågs, men ändå. Vi tog ena bilen in till stan nu ikväll och ställde den på mammas jobb men vi pratade om allt möjligt hela vägen in till stan och sen satt vi kvar utanför hans lägenhet när jag skulle släppa av honom i säkert 20 minuter och fortsatte tjattra. Haha, hade det inte varit söndag och skola imorgon hade vi kunnat sitta där längre, men sova är ju en bra grej någon gång ibland också.

Kommentera här: