Du är ju stor

Torsdag betyder PU, vilket några gånger varje termin betyder vårdcentral. Idag var en sån torsdag. Sista gången (förhoppningsvis) på den här vårdcentralen, om allt går som det ska får vi byta till nästa gång. Hursomhaver började dagen med att vi samlades i fikarummet (surprise, vi sitter där många timmar varje gång vi är där...) för att gå igenom hur dagen skulle se ut. Plötsligt slänger läkaren (vår handledare) ur sig "Men sitter ni högre än mig?" och studerar våra stolar (som är precis lika som hennes) "Det ser iallafall ut som att du gör det Alice. Men du är ju stor..." Asså va?! Så säger man inte! Du är ju stor... Drottning av osmidiga kommentarer! Jag har hela tiden försökt hålla inställningen att det inte är så dåligt på vårdcentralen, att vi faktiskt lär oss något, att vi får ut något av de här dagarna, men nu har hon fått sina chanser. Bara hålla alla tummar och tår att vi hamnar på bra vårdcentraler, i bra grupper (vår grupp kommer delas upp, så fyller vi platser där studenter tagit uppehåll) och inte har missat för mycket än...

Duggapluggat och dansat har jag också gjort idag. Hade egentligen behövt plugga lite mer idag, men sova är också bra tänker jag så nu ska jag försöka med det senare så får jag plugga mer imorgon...

Kommentarer:

1 ida:

skriven

Jadu, det där lät ju verkligen inte som en kommentar som man vill höra! Kämpa på :)

Kommentera här: