57 sekunder

Uppsala är en tråkig stad att springa i. Bara så ni vet. Det är platt och platt och ännu mera platt. Jag kom på det när jag sprang Uppsala studentlopp idag, 10 km, och jag är hemskt dålig på att springa när det är platt. Kanske just för att det är tråkigt, kanske för att det är lättare att motivera sig att ta i när det händer något, kanske för att jag helt enkelt är starkare uppför och nerför än när det är platt. Oavsett varför så var det lättare att ta i ordentligt på Lidingö för två veckor sen än det var idag. Sen gick det tre minuter snabbare (nästan) idag, men det kändes som att det gick långsammare. Målet var att springa under timmen men när jag startade kändes det som att det skulle vara helt omöjligt idag. Sen att hela startfältet sprang ifrån mig utan problem gjorde inte att det kändes lättare, men när första (och enda) backen kom efter halva banan kom jag igång och kunde trycka på bättre, och till och med springa om några. Och vet ni, jag kom i mål på 59 minuter och 3 sekunder. Under timmen!! Så lite vinst även om jag var långt efter de flesta.

I mål och nöjd, och då hade jag inte ens kollat min tid än!

Resten av dagen har jag suttit i eller legat på sängen och pluggat. Jag tror att lite har fastnat iallafall, men det blir en heldag igen imorgon. Vet inte riktigt hur min rygg ska klara det, den har gjort ovanligt ont idag, men jag får väl kanske varva med promenader eller något sånt så löser det sig nog... Har försökt med värmekudde idag, och med att växla mellan att sitta och stå och ligga, men inget har riktigt hjälpt. Jaja, sova lite så jag lär mig något imorgon också kanske.

Kommentarer:

1 Betty:

skriven

Hahaha du ser ju inte ens ansträngd ut??? Var är svetten och tomatfacet som jag skulle haft 😜???

Svar: Hahaha, vila, filter och allt sånt du vet 😂
AliceSaraLovisa

Kommentera här: