I'm on a rollercoaster that only goes up

Hela långa påskhelgen har jag varit ute på landet hos familjen och bara varit ledig. En tur till vindskyddet med Betty och Helmer, Susanne och Johan och Maja för korvgrillning, pinnbrödsbak, upptäcktsfärder och häng, en heldag med släpande av ris och rishögseldning, påskmat, påskäggsjakt, födelsedagsfirande med hela tjocka släkten av mormor som passar på att fylla 70 i år och inte särskilt mycket pluggande överhuvudtaget. Planen var att jag skulle plugga en massa både lördag och söndag, men det finns ju så mycket roliga saker att göra... 
Idag har jag jobbat på förskola hela dagen och eftersom vårt fallavslut inte är förrän 12 imorgon ska jag jobba några timmar på förmiddagen imorgon också. I nästa vecka ska jag dessutom få åka ut och jobba en heldag på min andra favoritförskola, där jag var hela förra våren och stora delar av förra hösten. Kul kul! 

Mitt på dagen idag fick vi våra tentaresultat på mailen och vet ni? JAG ÄR GODKÄND! Såååå skönt! Jag trodde att jag skulle bli godkänd, men sen var det någon (eller kanske flera stycken) som (trots att man kommit överens om att inte diskutera tentan) kom och pratade om vad den skrev, eller hur mycket den skrev, och så blev jag osäker men nu är det iallafall så att jag klarade det och kan fortsätta ha allt fokus på kursen vi läser nu och som har tenta nästa vecka. Kriminellt lång mening, men aja. Sen fortsatte de roliga mailen rulla in när jag fick mail om att jag fått sommarjobb (eller, timanställning främst under sommaren men gärna start så fort som möjligt). SKÖNT!! Ska bli kul att få jobba inom vården på en gång, och kan tänka mig att det är bra att få se olika yrkesrollen från olika perspektiv...

Kommentera här: