Det är inte lätt när det är svårt

Någon på läkarprogrammets administration har fått underkänt i tentakopiering - det fanns nämligen bara tentor till undefär hälften av oss när vi kom till tentan imorse. Och det insåg ingen förrän vi fått ut tentorna, så alla som blev utan fick snällt gå ut och vänta i hallen medan de kopierade upp nya på BMC som sen åkte i blixtfart med en bil till tentasalen i Boländerna. Bra start på dagen! Haha, men men, jag fick min tenta direkt när vi började, så jag slapp vänta, och sen var det bara att skriva alla smarta svar jag kunde komma på och hoppas att jag har förstått allt och så. Det känns bra, sen kan jag förstås inbilla mig, men känslan är att det gick bättre än jag trodde igår. Flummigaste frågan på tentan var en faktatext följt av "spekulera kring vad detta kan bero på". Spekulera! Känns som att det finns en liten gråskala vad som är rätt och fel svar på den frågan...
 
Efter tentan har jag ägnat mig åt sånt kul man kan göra när man inte har något plugg att göra. Tänkte att det är bäst att passa på eftersom nya kursen börjar 8.15 imorgon... Bråka lite med banken för att de drar pengar från mitt konto när de inte ska göra det, njuta av att solen skiner, träffa sjukgymnasten och få akupunktur i ryggen (vilket för övrigt gjorde galet mycket ondare än de två tidigare gångerna, bara för att jag misshandlat ryggen med två dagar på förskola och en förmiddag med tentaskrivning... Framförallt två nålar sved, drog och spände extra mycket.), söka sommarjobb (jag veeet att jag är jättesen, men så går det när man inte hänger med på att tiden flyger förbi), måla naglarna och titta på film. Och prata i telefon i över en timme, om inget särskilt, bara för att det är trevligt ibland. Och justja, vara avundsjuk på alla som har en motorcykel nära till hands dagar som denna och bara kan glida runt i vårsolen. Hade jag varit ute på landet hade kanske jag också fått feeling och glidit lite idag, men å andra sidan är det säkert slaskigt, geggigt och rullgrusigt på landet fortfarande, så det kanske bara är på nyborstade gator i stan det är mysigt... Längtar till premiäråket!!
 

Kommentera här: