Jag och min rygg

När jag jobbade som PT kom min chef en dag och sa "Men du är ju ganska svankig, har inte du ont i ryggen?!" Och nej, jag hade inte ont i ryggen, men sen dagen efter det har jag haft ont i ryggen. Placebo much? Hur som helst så har jag lite grann fått nog av ont i ryggen nu, när ryggen inte orkar med att jag sitter ner 45 minuter i sträck är det på något sätt dags att göra något åt det... Har tänkt att jag ska träna bort det, stärka magmuskler och rumpa och jobba bort stelhet och sånt, men det bara hjälper inte, så måste nog gå och kolla upp det. Yogapass känns som att det borde vara ganska bra, skonsamt mot ryggen, man jobbar med rörligheten och man kan ta det i lugn och fin takt om det gör ont någonstans - men allt där man böjer ryggen framåt gör ju så ont så jag gråter! Lite typ så... Tur då att det finns SOMA-pass som är så galet jobbigt att man tror man ska falla ihop mitt i men som inte gör ont i ryggen över huvudtaget!
Så, nu har jag klagat av mig lite! Ska ta och ringa idrottsskadecenter och se om de kan kika på varför jag har ont i ryggen. Bara sådär så de kan tala om för mig att jag absolut inte får kettlebellsvinga eller att det inte är något konstigt och jag helt enkelt bara får käka värktabletter och träna på eller vad de än har att säga.

Kommentera här: