Nån gång ska vara den första

När vi skulle lära oss ta venprov på varandra sa läraren att vi förr eller senare kommer sticka oss på en använd nål och riskera blodsmitta. De tjatade om hur viktigt det är med sticksäkra nålar och skyddshandskar. Idag hade vi seminarium och skulle mäta blodsockerkurvor på några försökspersoner, utan handskar och med lite sådär halvsäkra nålar. Gissa vem som stack sig? Precis så, jag! Skulle öppna en stickmackapär för att sätta i en nål och visste inte att den som hade använt mackapären sist hade lämnat kvar sin nål så när jag fick av locket lyckades jag skära mig i fingret med den gamla nålen. Bra start på veckan... Läraren viftade bort det med "det är ingen fara, om det kom in något kom det säkert ut igen med blodet". Såå, allt vad rutiner med att skicka studenter raka vägen till infektionsavdelningen lyckades hon glömma... Well well, det är säkert ingen fara, precis som hon sa, men jag har mailat bara för att så får vi se vad som händer. OM det skulle vara så att jag har den ofantliga oturen att smittas med något mindre roligt bara för att jag stack mig på en kursares blodsockernål känns det ändå som att jag vill veta om det...

Och nej, det syns inte att det är ett cut på fingret, men det svider när jag petar på det

Idag drar musikhjälpen 2016 igång - hur ska jag nu kunna sova/plugga?! Radio på dygnet runt fram till på söndag eller något sånt...

Kommentera här: