Bortgift och sådär

34 timmar ska jag jobba den här julen, de första 17 är klara,  imorgon jobbar jag 12 timmar och sen 5 timmar på måndag innan jag får åka ut till landet och fira jul. Om jag inte måste jobba ända till 21 på måndag, då är det 5 timmar till kvar... (mina kollegor varnade idag att det finns en risk att jag får jobba till 21...) Jag har inget emot att jobba, men nästa år kanske jag ska försöka vara ledig på julafton, Kalle Anka och julbord är inte detsamma på jobbet som hemma. Sen har några farbröder på boendet fått spader, den ena har bestämt att han älskar mig och att vi ska gifta oss (vilket han dessutom ringde sin fru mitt i natten häromdagen och berättade...) och den andra ska gifta bort mig, så han försöker få mig att berätta vilken typ av kille jag vill gifta mig med. Som om inte det vore nog spånar mina kollegor om vem i personalen jag skulle passa bäst med - bara släpp det och låt mig jobba! Well, sova lite så jag orkar upp och jobba 7.30 imorgon kanske? Och God Jul förstås.

Kommentera här: