Vad kallar man någon som jobbar mycket?

Jag har jobbmaraton just nu. Förra veckan var en lugn vecka, ungefär 5 timmar om dagen tisdag-fredag, enligt schemat. Men så blev det inte riktigt. 4 timmar extra i tisdags och 3 timmar extra i fredags. Sen blev jag inringd 06.40 för att jobba dag i lördags, och så fick jag ett kvällsmat igår när jag ändå var igång. Den här veckan har jag pass alla dagar utom torsdag och lördag, så när jag får ledigt på torsdag har jag jobbat 8 dagar i rad. Woop woop! Passet i lördags var stressigt, men om vi bortser från det är det kul att jobba, så lite extrapass gör mig inget.

Ryggen tycker inte riktigt om mig just nu, men jag hoppas på att lite träning är vad som behövs. Ofta blir det bättre när jag tränar ordentligt, så länge jag tränar rätt saker. Löprundor på morgonen är en typisk bra sak till exempel...

Kommentera här: