Tentavecka, jobbvecka, same, same

Nu är det sådär knasigt länge sen jag skrev något igen... Skulle kunna skylla på att det är tentavecka, men eftersom tentavecka är samma sak som jobbvecka i min kalender är det kanske inte helt rättvist att skylla på plugget... 

Igår var jag på en av mina favoritförskolor och jobbade och trots att jag inte varit där sen innan jul kände alla barn igen mig och hälsade glatt när jag kom mitt i deras samling. Superkul att se hur stora alla blir! Tvååringarna har börjat prata en massa sen i vintras och det är fullt ös medvetslös på alla barn hela dagen. Barnen som hade någon våldsam form av trotsålder i vintras har blivit lite större och slutat slåss och bitas 💕 Imorgon ska jag till favoritförskola nummer två och jobba hela dagen, inte på den avdelning jag varit mest på men ändå på en avdelning där jag kan de allra flesta av barnen. Yay! Det är så mycket enklare att jobba när man kan barnens namn och kan säga åt rätt barn xD 

Och justja, idag har vi haft venpunktion i skolan. Det var egentligen det jag tänkte dela med mig av, jag överlevde och mina kursare överlevde de med. Vi fick först lära oss hur man undviker blodsmitta när man sticker patienter och sen var det dags att sticka varandra. Var mest nervös för själva sticka andra delen, om någon sticker dåligt i min arm gör mindre än om jag sticker dåligt i någon annans arm, men både jag och den som stack mig klarade oss bra! Riktigt kul till och med! Haha, längtar tills nästa vårdcentralsdag, då skulle vi eventuellt få sticka patienter (eller varandra)...

Kommentera här: