Andra omgången here we go

För två år sen gjorde jag Tjejklassikern, jag hakade på när mina kusiner utmanade varandra, och sen dess har jag tänkt att jag ska göra Halvklassikern och sen en Svensk klassiker. Nu är det bara det att lillasyster vill göra Tjejklassikern och utmanade mig, eftersom det är så mycket roligare att göra det tillsammans, så jag vek mig och hänger på en vända till. Lidingö Tjejlopp 25 september blir startskottet, systeryster vill göra Vansbrosimmet sist så det blir precis samma ordning som förra gången. Gah, hårdträning here I come! Det vore ju lite kul att göra bättre resultat än jag gjorde sist, även om lillasyster inte tänker satsa på att göra loppen så fort som möjligt (det tror jag på så mycket jag vill, jag lovar att vi kommer att jämföra tider och ha lite inbördes tävlan vare sig det är uttalat eller inte) så kan jag ju alltid tävla mot mig själv och mina tider från sist. Hon resonerade som så att man klarar ganska mycket på vilja, men eftersom jag redan tagit mig igenom alla lopp på mycket vilja en gång tänker jag att jag kommer behöva träna mer den här gången för att inte det mentala ska säga att det är sjukt mycket jobbigare nu än det var då. Lidingö under en timme vore kul som första mål, tror jag sprang på 1 timme och 9 minuter sist... Sen har jag inte de andra tiderna i huvudet, så det tar vi senare... Har lite förebyggande styrketräning att göra för att min kära rygg ska klara Vätternrundan (och kanske för Kortvasan också) men det är roligare när man har ett mål och syfte med träningen. 
Är på föreläsning om näringslära och fysisk aktivitet, hade jag kollat igenom föreläsningen igår kväll hade jag nog inte gått hit, det är så gott som inget jag inte hört förut och det känns som att jag kan just den här biten från när jag läste PT...

Kommentera här: