Prioriteringar

Idag hade jag en plan. Jag skulle plugga, laga matlådor och träna. Gjorde jag det? Jo, ja, det kan man väl säga, men i omvänd ordning. Eller, ja, helt ärligt läste jag några sidor innan jag sprang iväg till gymmet och körde ett ordentligt benpass, men när jag kom hem var det dags att fixa lunch, och sen hann jag läsa några sidor innan jag tog en rast för lite mellanmål och sen vet jag inte om jag kan påstå att jag pluggat särskilt mycket mer... Lagat matlådor har jag också hunnit med, farmors fiskgryta med blomkålsris. Mumma!! Farmors fiskgryta var inte riktigt godkänd enligt whole30 reglerna, men jag gjorde några justeringar så gick det alldeles utmärkt och det blev lika gott ändå! 
Snödropparna var framme när jag var ut på landet till familjen förra helgen, och så imorse hade vi snö (och det har snöat både igår och idag...) Aprilväder, jag vet, men det var så härligt med vår!! (Och bilden är från förra året, måste ta tag i det där med att gå ut och fota igen, men jag har ALDRIG NÅGON TID!!)
 
Grundtanken var att jag skulle plugga massor idag, träna lite och slänga ihop några matlådor, men det där med att plugga har lite grann klämts in mellan de där andra, aningen roligare, sakerna som stod på att göra listan. Det vore så skönt att ha läst klart böckerna, eller veta att jag kan använda tiden på tåget till att läsa... Jag somnar så gott som alltid två rader in i boken, oavsett hur intressant den är, när jag försöker läsa på tåget, så jag måste hitta något knep för att hålla mig vaken... Senaste gångerna har det faktiskt gått helt okej, trots att jag har varit så trött hela dagarna att jag sitter och gäspar hela föreläsningarna, så kanske gäller det bara att vara tillräckligt stressad över att boken faktiskt måste bli färdigläst inom en snar framtid!

Kommentera här: