Och så var det bloggtorka igen...

En klassisk Alice-bloggtorka var det visst här... Var tog tiden vägen egentligen?! Vi går med stormsteg mot examinationsperiod i skolan. Alla våra examinationer ligger i april, nästan. Vi har kanske tre eller fyra examinationer i maj och juni, men bara påskveckan har vi tre examinationer, veckan efter har vi en deadline och en tenta och ytterligare en vecka efter det kommer nästa tenta. Gah! Dags att börja plugga dygnet runt nu kanske!! 
 
Tränade min ena PT-adept imorse, hon är ju bara för härlig hon! Hon kände att hon bara måste berätta att hon hade massa träningsvärk i hela kroppen efter förra veckans pass, så att jag skulle veta att jag kört ett bra pass med henne. Hennes ord! Victory! Idag körde vi ett arm/axelpass och det var så kul att jag var tvungen att köra ett ordentligt arm/axelpass efter mina intervaller när jag tog en tur till gymmet själv efter skolan. Det tog emot lite att flyga upp ur sängen halv sex imorse för att hinna med tåget och träna henne innan skolan, men det är bara att gå och lägga sig i tid så löser det sig...
 
Har fått för mig att köra en whole30 också sen sist jag uppdaterade här... Det innebär i stort sett att jag inte kommer äta "inflamatoriska livsmedel" på 30 dagar, med start i tisdags. Inget tillsatt socker, inga kemiska tillsatser, inga mejeriprodukter, ingen gluten, inga baljväxter... Men mängder av frukt och grönt, kött, fisk, fågel, ägg, avokado, nötter och annat skojigt, hälsosamt och gott. Stenålderskost, eller paleokost, med andra ord. Än så länge går det super, men sen har det ju inte hunnit bli helg än, och jag har haft fullt upp med att gå i skolan så jag har inte hunnit bli frestad att fika eller äta middag ute på landet hos familjen eller så. Vad det ska vara bra för kan man fråga sig, men det är en slags "resetknapp" för kroppen, ett sätt att omdefiniera sin relation till mat och förhoppningsvis ett sätt att bli av med det där förskräckliga sockersuget. Jag ska inte påstå att jag äter en massa socker vanligtvis, men varje gång jag gör det får jag huvudvärk och mår allmänt mysko, och så är det ju dumt att hålla på. Fyra dagar har jag klarat hittils, vi får väl se om jag klarar helgen!
Fredagsmys!

Kommentera här: