Så lite

Det är lite fascinerande hur mycket tid man kan spendera på ett gym utan att själv träna. Igår var det en kund som påpekade att jag ju borde hinna med något set här och var, och samla ihop till ett ordentligt pass under dagen. Men det känns fel att småträna mellan kunder, och när jag har rast är det alltid dags att gå hem och fixa lunch eller middag. Haha, dåliga ursäkter, men jag jobbar på att få till rutinerna så att jag hinner med mina egna träningspass ordentligt, jag vet hur mycket jag behöver dem! 
Idag fick jag ett ryck och dansade afro, i 25 minuter, helt ensam och helt utan musik. Kunde inte sluta flina som en idiot! Älskar afrikansk dans, det är grym konditionsträning (och lite styrketräning också), man behöver inte bry sig om hur det ser ut - huvudsaken är att man rör sig och det ger en hel massa mer energi än det tar. Spelar ingen roll att mjölksyran sprutar och lungorna protesterar efter ett tag, eller att kroppen inte orkar hinna med i musikens tempo, det är ändå så kul att jag ler som en tok. Jag skulle aldrig ha slutat... Hade det funnits någon klass på rätt tider hade jag börjat igen, lite extra kondition och rörlighet skulle inte vara helt fel, men så kul ska vi inte ha.

Kommentera här: