Så mycket grejer

Farmor har flyttat till ett vårdboende så igår var hela min familj och delar av min fasters familj och röjde i hennes lägenhet. Allt skulle sorteras, en del saker skulle till farmors nya rum, en del skulle vi ta hand om och en del skulle skänkas eller slängas. Tänk vad mycket man samlar på sig... 

Jag och min kusin röjde i köket och lyckades få varsin gjutjärnsstekpanna, kastrull och vitlökspress, jag fick en skärbräda, en elvisp, en gjutjärnsgryta, ett knivställ med knivar i och en bakform med avtagbar kant och kusinen fick en plattlägg, ett våffeljärn, sockerkaksformar, muffinsplåtar och en matberedare. Bland mycket annat! Bestik, glas, porslin, köksverktyg, kläder, ljusstakar, brickor... 
Den här tallriken till exempel. Vi äter alltid äppelkaka, rabarberpaj eller inlagd frukt med vaniljsås som efterrätt i de här tallrikarna när vi är hos farmor, men nu står de längst upp i mitt skåp tillsammans med söta små assietter jag också fick igår. 

Kommentera här: