Fantastiska, supergoa små änglar

Å, varför måste barn vara så underbara?! Jag kommer ju få tokabstinens fram till nästa gång jag får jobba! Har vikarierat på min favoritförskola (eller, egentligen är det inte förskola, det är dagmamma fast inte hemma hos någon utan "på en lokal") idag, bäst att passa på när man inte har några föreläsningar. Så obstinata som barnen var idag har jag aldrig sett dem, man fick tjata på dem om allt och det kändes inte som att de lyssnade på någon av oss "dagmammor" över huvud taget. Men sen var de ju sådär fantastiskt goa att jag redan saknar dem, också. Jag fick byta blöjor, klä på och lägga två av minstingarna (de sover i vagnar ute) efter lunchen och de var supergosiga och samarbetsvilliga. Sådär så de bara allmänt ville kramas, som bara små barn kan. Så mycket kärlek!! Sen när jag skulle gå hem för dagen kom en hel hög barn och attackkramade mig, bara sådär ändå. Mitt i mellis och allt, men kramas skulle de. Gah! Kan inte Personlig tränare-kursen bara sådär ändå byta till att vara en distanskurs så att jag kan jobba varje dag? Personalen verkar iallafall tycka att jag sköter mig, jag har ju trots allt fått en hel massa timmar där nu under januari och om bara mitt schema kan vara lite samarbetsvilligt lät det som att jag kan få mer timmar där under våren. Håller alla tummar! 
 
På morgonsamlingen går vi alltid igenom veckodag, datum, månad och år och eftersom det är fredag idag fick alla berätta vad de gör när de har fredagsmys. Fick nästan en utskällning när jag erkände att jag nog kanske inte har fredagsmys. Det var ju katastrof! Sånt kan man inte hålla på och missa! Chips, popcorn och godis var en given del i alla barns fredagsmys, men jag gjorde en liten specialare, nu när jag ju måste införa fredagsmys. Soffhäng im min ensamhet med raw-brownie med annanastopping, och en stor kopp grönt te. Eller kanske ganska många koppar te, så det blir spännande att sova ordentligt inatt, men gott var det!
Hann med ett pass på gymmet efter jobbet idag. Inget helgenomkörarpass, inget superduperjobbigt men lite styrketräning är bättre än ingen styrketräning. Imorgon ska jag köra ett intervallpass, och lite styrka, har jag tänkt, men vi får väl se om det går att ta sig fram till gymmet. Föräldrar till mina änglar på förskolan pratade om att det ska komma en massa snö imorgon...

Kommentera här: