Ett år

För exakt ett år sen, idag, flyttade jag in i min lilla lägenhet. För exakt 11 år sen, imorgon, flyttade jag och familjen in i ett nästan färdigbyggt hus. Tiden bara försvinner! Känns som att senaste året gått väääldigt fort. När jag flyttade in här lyckades jag öppna balkongdörren utan att sen kunna stänga den, så en halvdag stod balkongdörren öppen. Vill bara påpeka att det var aningen kallare förra december... Lyckades hursomhelst få igen dörren, med en liten gnutta våld och en stor portion envishet, men jag felanmälde till föreståndaren så att det skulle bli fixat. Alltså hade jag en felanmälan som låg och väntade på att åtgärdas förra julen. Precis som i år med andra ord. Bara det att den i år är ett krashat fönster... Inte hört något mer från dem om när och hur något kommer hända, men har hela tiden utgått från att det inte kommer bli helt i år så det är bara att lugnt och fint vänta på att alla ska hinna kolla med varandra vad som ska göras... Gah! Idioter som var tvungna att krasha mitt fönster!
Fick en liten hyacint av ett av barnen igår - ibland (eller nästan alltid) bara älskar jag mitt jobb!! Det är fantastiskt när man jobbar med rätt människor! (barn ♥) Och det är absolut livsfarligt att jobba med småbarn - de är ju så mysiga!! xD
 
Hade tänkt att jag bara skulle jobba idag den här veckan. Eller, från början var planen att jobba måndag-onsdag, sen bestämde jag att om någon av mina stammisförskolor behövde mig igår skulle jag jobba men annars skulle jag vara ledig, träna, julpynta och slå in julklappar och imorgon skulle jag absolut inte jobba. Trodde jag ja! Igår blev jag inringd 5 timmar på ena stammisvicket och imorgon ska jag jobba 8 timmar på det andra stammisvicket. Så då fick jag klara av allt vad julpynt, träning och tomteverkstad heter på kvällen istället. Imorgon är det julgröt hos mormor med hela tjocka släkten och eftersom jag missade det förra året hade jag bestämt att inget skulle krocka med julfirandet i år. Sen var det ju bara detaljen att det börjar 17.00 och jag idag blev erbjuden jobb fram till 16.45. Får lifta med lillebror ut, han jobbar till 18, så en aning sena blir vi, men det är inte mycket att göra åt den saken!

Kommentera här: