En oväntad resa

Skämskuddar, bakläxor och ajabaja kan slänga sig i väggen - jag har äntligen sett första hobbitfilmen! Haha, sen min fina kusin var på Nya Zeeland ett år, samtidigt som filmerna gick på bio, har jag haft bakläxa och fy skäms för att jag inte sett dem än men nu så kanske det kan bli lite ordning och reda. Första får klart godkänt och fler filmer orkar jag inte ikväll så fortsättning följer helt enkelt...
Har i stort sett jobbat heltid på förskola senaste månaden och det fortsätter på samma sätt hela vägen fram till jul. Kul! Sen är det mindre kul att jag inte vet hur våren ser ut än, jag är "bara" reserv på läkarprogrammet och tänkte jobba om jag inte kommer in så nu väntar jag till 28e så att jag får beskedet på andra antagningen. Det sista som överger människan är hoppet eller hur är det nu man säger? Nejdå, det var egentligen ingen stor överaskning att jag inte kom in första urvalet - så bra betyg har jag inte - men det är lite surt eftersom det är så himla små marginaler och galet nära. Hade jag lagt ner lika mycket på sista uppgifterna som alla de tidigare på gymnasiet hade jag kanske kommit in redan. Menmen, för sent att ändra på nu så håller det inte 28e får jag skriva högskoleprovet i vår och komma igen en annan gång!
 

Kommentarer:

1 betty :

skriven

Hoppas hoppas :-D

Kommentera här: