Vänta nu här, september?!

Sista dagen jag garanterat har en egen toalett och dusch, det kan vara mer än en månad tills den är användbar igen... Imorgon drar årets stora våtrumsrenovering igång och enligt plan ska den vara klar till mitten av september. Mitten av september!! Tur att jag har nära till en ordentlig dusch på jobbet... Tanken är att vi som får våra våtrum renoverade ska använda de gemensamma toaletterna i de korridorer vi "hör till", alltså korridoren på den våning vi bor, men den korridor jag bodde i (och den enda andra jag har någorlunda koll på) använder den där gemensamma toaletten som extra förråd, så det känns lagom lockande. Jaja, det blir bra när allt är klart iallafall.
Vet inte om jag har insett hur långt det faktiskt är till mitten av september?! Mattan på väggar och golv ska bytas, så allt måste ut innan mattan kan tas ner och ersättas. Och allt arbete sker i alla rum samtidigt, så det skulle kunna vara så att de börjar röja ut imorgon och att det sen är oanvändbart i väntan på att alla rum ska vara i fas. Bara att hoppas att det inte är en massa underliggande problem i alla rum som tar en massa extra tid, och att vi inte behöver få dötid mellan olika hantverkarfirmor som har hand om olika delar av renoveringen så kanske det kan vara klart redan i augusti. Okej, ska kanske inte hoppas för mycket, men det vore liite skönt!!

Kommentarer:

1 Betty :

skriven

Hahah! Jag tänkte inte ens på att berätta om det heller ;-) :-P

Kommentera här: