Plugg, plugg, konfirmation, plugg, plugg...

Jag är aningen begraven i plugg... Tenta på fredag, inlämning på fredag, inlämning nästa torsdag och tenta nästa torsdag... Varför inte lägga allt samtidigt liksom? För att inte glömma att vi går i skolan heldagar tisdag onsdag och torsdag nästa vecka, med lite "löpande examination under momentens gång". Alltså ännu mer obligatoriskt än vanligt. 
 
Påskhelgen spenderade jag på Åland med finaste konfirmanderna och ännu finare konfaledare. Egentligen började lägret förra måndagen och slutade i måndags, men eftersom jag gick i skolan till i torsdags hann jag bara vara med fredag-måndag. Härligt att få vara med halva tiden iallafall! Sen är det ju inte riktigt lika härligt att börja lägret (och "ledigheten") med en heldag med tema döden, men det är smällar man får ta som konfaledare. Och gråtfest är ju något man mår bra av lite nu och då så jag kanske helt enkelt behövde en riktig genomkörare... 
 
Skola hela dagen idag, sen maratonmöte med FS på skype och nu ska jag försöka sova lite. Imorgon blir det plugga, plugga, plugga, plugga.....
 

Kommentera här: