Favorit i repris

Idag har jag haft besök av fina Betty, det var bra länge sen sist nu! Haha, insåg att min fantasi när det gäller mat inte är på topp, har bjudit på kyckling senaste två gångerna Betty varit över på lunch, men jag kanske inte borde sagt något om det så hade ingen märkt något? Det var iallafall inte likadan kyckling, idag hade jag faktiskt gjort grytan själv (hehe, blandat kokosmjölk, paprika, lök och kryddor...) och inte bara vänt ner en burk smaksatt creme fraiche. Rätt nöjd faktiskt, trots att det är lite begränsande att inte ha en ugn kan man få ihop en hyfsat god lunch i mitt trånga lilla kök/hall... Tiden går hur som helst så fort så vi hade en hel massa att prata om, lite fascinerande hur länge man kan gå utan att se varandra när man pluggar på samma högskola, till och från i samma flygel till och med, men det blir väl så när man läser helt olika kurser. Sen är jag ju inte på själva högskolan hela tiden när jag är "i skolan", så det kanske bidrar också... 
 
Vi hann till och med upp på stan så jag kunde köpa nya jeans! Provade i helgen och hittade perfekta jeans, hehe som är identiska som det par jag spräckte för sådär en månad sen. På dagen en månad sen faktiskt! Haha, hur som helst, när mamma och systeryster kidnappade mig på shoppingtur i söndags provade vi jeans och jag hittade rätt storlek men eftersom vi går mot vår och sommar vill jag ha ljusa jeans och den ljusa tvätten fanns inte i min storlek. Så idag promenerade vi helt enkelt bara in i butiken, plockade fram rätt storlek och gick till kassan. Haha, lite rädd att de inte ska passa, men det får bli en obehaglig chock imorgon i så fall...
 
Nu ska jag ta tag i diskberget som står i diskhon innan det är dags att sova så jag är pigg och fräsch på mina två redovisningar imorgon. Eller, ja, måste kanske packa klart väskan inför konfalägret och läsa ut boken vi har litteraturseminarium på också innan det är okej att sova. Kanske...

Kommentera här: