Allt man kan göra istället för att tentaplugga...

Spendera en och en halv timme på gymmet (jag bara måste springa några intervaller och sen vara väldigt noga med att köra dagens dos av styrketräning...), köpa födelsedagspresent till mamma och riktigt tänka efter läänge under tiden vad som blir bäst, gå och handla mat vid fyra precis som alla andra trots att man är hemma hela dagen, förbereda matlådor... Städa har jag inte hunnit och inte har jag spelat fiol heller, men det känns ändå som att jag hunnit med massor av saker som inte är att tentaplugga.
 
Sen har jag faktiskt tentapluggat också, det är tenta imorgon så jag har läst en del litteratur, men jag känner mig ganska nöjd. Bara därför kommer det säkert en massa konstiga frågor jag inte har något bra svar på, men det känns som att jag har koll på det mesta vi gått igenom och det är mycket som känns som repetition när jag läser det i litteraturen, så jag känner mig lugn. Jag har skrivit klart en kostuppgift som hade deadline idag också förresten! Skr
 
ev ihop en text på tåget i måndags och jobbade ihop den till ett två sidor långt arbete idag med lite bättre formuleringar, ordentliga källhänvisningar och sånt idag. Två sidor var maxgränsen, så ett ganska litet arbete eller helt enkelt bara kvalitet före kvantitet. Sen har jag gjort exakt samma uppgift i en annan kurs med samma lärare, så lite fördel har jag kanske av det. Jag har reflekterar kring samma frågor en gång tidigare och kan reflektera lite till den här gången, kanske. Men sen är det bara ett godkänd eller underkänd-arbete, så nu håller jag alla tummar och tår att det går bra! Det gick bra förra gången och det här arbetet känns som att det är lika bra som det förra, så hoppas, hoppas, hoppas att det är det!
 
Nu ska jag sova och ladda för tenta på Coaching imorgon... 
Jag hittade fina skilla-blommor utanför huset idag, Nostalgi!! Tror inte vi har såna i trädgården hemma hos mina föräldrar, men där vi bodde innan vi byggde var gräsmattan alltid fylld av dem på våren. Små, blå och fantastiskt fina. Sen vill inte min telefon samarbeta och lägga upp bilden på blommorna, så tussilagon får agera substitut...

Kommentera här: