Sulfat luktar mat, sulfit luktar skit, eller så är det tvärtom

I fredags hade jag nästan bestämt mig för att flytta till Gävle i vår, men om jag inte kommit på bättre tankar i helgen har jag det idag. Hela stan stank pappersbruk. Som i Skutskärs pappersbruk. Det måste ha varit vädret eller nåt liknande som höll lukten kvar, men nice var det inte.

Vi hade sista föreläsningen innan tentan nästa fredag. Bara en dissektion, en frågestund/lab och en tenta kvar på första delen av kursens totalt fyra. Eller, bara och bara. Måste lära mig allt inför tentan också. Nog för att det är mycket jag läst tidigare, men det är mycket att repetera och förstå bättre och en del nytt att lära också. Har en del att göra trots att det inte är supermånga dagar i Gävle med andra ord...

Kommentarer:

1 Moa:

skriven

Haha, nämen åh! Det är ju verkligen inte kul. I Sundsvall har vi också ett pappersbruk i närheten, Östrand, men det är en bit bort och luktar bara om vinden ligger åt "rätt" håll. ;)

Kommentera här: