Så kan det gå

100 dagar kvar av 2014. 68 dagar tills jag åker till Lanzarote. 40 dagar till sista tentan på Humanbiologikursen. Hur gick tiden så fort?! Haha, kan svära på att tiden kommer fortsätta gå fort så trots att jag har gott om tid att hinna jobba mellan kursslut och resa och mellan resa och årsskifte kommer jag sitta här i januari 2015 och undra var all jobbtid försvann, hur jag inte hann jobba mer.

Idag har vi börjat på del två av humanbiologin, rörelseapparaten. Olika vävnader stod på schemat idag och så hann vi med lite leder också. Spännande! Nu kommer vi in på sånt som inte är med på gymnasiekurserna i biologi, förhoppningsvis, så det gäller att ha fokus från början och faktiskt plugga på eftermiddagarna från och med nu. Slut på mjukstarten med andra ord. Kul! Blev lite rädd att vi bara skulle ha en timme föreläsning idag, alla som läser programmet (= alla utom kanske 7) skulle på infomöte inför nästa termin så vi hade en timmes uppehåll mitt i föreläsningen. Smidigt för dem med en timme föreläsning, sen en timme info och så en andra timme föreläsning, men hemskt osmidigt för oss som bara läser kursen. Smällar man får ta...

Kommentera här: