Sinnesrobönen

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden

Tycker att den är väldigt bra, oavsett om man är troende eller inte. Vi tar upp den ibland på andakter med ungdomsgruppen i kyrkan bara för att vår ungdomsledare gillar den, så kanske är det därför jag också gör det. Det är mycket man skulle vilja ändra på som man helt enkelt inte kan påverka. Stort och smått, nära och långt borta. Det är så mycket bättre att fokusera på allt man faktiskt kan påverka, även om det kan vara svårt att se skillnaden.

Förvirrande? Kanske. Jag är lite förvirrad så det vore inte så konstigt. Behövde bara få ur mig något. Imorgon är en ny dag, hoppas den är bättre än idag.

Kommentarer:

1 Betty:

skriven

Sant ❤️

Svar:
AliceSaraLovisa

2 Moa:

skriven

Brukar ofta tänka på det citatet. Tycker att det är fantastiskt bra! <3

Svar: Det är det!
AliceSaraLovisa

Kommentera här: