Valborg

Kvalborg, Valborg, Skvalborg, Finalborg... Det var säkert inte rätt ordning, men nu borde väl alla Uppsalafenomen vara slut ändå? Firade iallafall Valborg med Börje-Åkerby SBU på Prison Island i Västerås, långt från Uppsalas kaos. Tänk er fångarna på fortet, ta bort alla slemmiga, håriga, otäcka djur och byt ut kändisarna mot tävlingsinriktade SBU:are. Typ så var det. Att bara köra de "manliga" banorna (och göra det på "manligt" sätt) var inte särskillt effektivt om man vill få mycket poäng. Det var ett lag som körde så, mycket klättring skulle det vara, men hade man inte klarat banan på tre försök så var det bara att ge upp, man kan ju faktiskt inte gå in hur många gånger som helst! Man kan ju göra som det "manliga" laget och skylla deras sistaplats på att de var det enda laget som inte hade någon medlem som varit på Prison Island tidigare, men jag vet inte riktigt jag... Haha, mitt lag lyckades desto bättre, trots att tjejerna hade mig som handikapp. En 12-åring och en 14-åring kan klättra mycket smidigare än jag, och de ville inte riktigt acceptera min avsaknad av klättringsskills. Kul var det iallafall! Vuxenlaget placerade sig någonstans i mitten och verkade nöjda med det. Vi avslutade med kinabuffé i Enköping och passade på att planera in en gokartturnering under sommaren. Inga datum satta eller så, men vi har sagt att vi ska göra det, så vi får väl se!
 
Jag har lite svårt för Håkan Hellström och tycket allmänt att han ofta sjunger falskt, och inte sådär charmigt falskt, men han har sina riktigt bra stunder och bara för att det är så passande namn så kör vi en av favoriterna!
 

Kommentera här: