Kalldusch

Tagit en kalldusch i en sådär 30 km/h idag. Eller cyklat i regnet. Inte min bästa träningstur någonsin, men jag lyckade få ihop 4 mil på 1 h och 40 minuter, så på sätt och vis gick det bra. Först trodde jag att jag var för varmt klädd, när solen var framme och vinden i ryggen. Sen trodde jag att kedjan hoppat av, det lät illa och hackade när jag växlade, men när jag klev av för att fixa till det satt kedjan på ordentligt. Den ville bara inte byta kugghjul när jag växlade, så jag fick helt enkelt sluta använda den växeln. Sen kom regnet. Jag cyklar alltid med glasögon för att inte få skräp och flygfän i ögonen, men om de inte satt upptryckta mot ögonen regnade det in så jag fick vatten i ögonen. Bara det att de immade igen om de satt så nära, så hur jag än gjorde såg jag hemskt dåligt... Bara en vecka kvar till Vätternrundan nu, så varje mil räknas, och man kan ju inte bara träna under favoritförhållanden. Cykla med keps ska jag iallafall har jag bestämt idag, hoppas det funkar med keps och hjälm. Tänkte att jag inte får lika mycket regn/sol/skräp/småkryp i ansiktet så...

Kommentera här: