I-landsproblem

Idag är det väldigt mycket I-landsproblem för den här tjejen. Det är svårt att måla nagellack på tårna, det blåser så mycket att det är jobbigt att cykla och jag har för mycket tid för att förbereda mig inför kvällens studentskiva. Kanske är det så att allt helt enkelt är väldigt bra just nu, så jag inte har något viktigare att klaga på! Imorse var jag och mina kära syskon med och fixade fika på den traditionella gökottan. Gudstjänsten började 8 och vi som var fikaansvariga var där 7 för att ställa fram stolar och bord, göra ostmackor, skära upp sockerkakor och koka kaffe och te. Kommer bli en aningen lång dag, med skiva där släppet öppnar 22, men det är en bra dag så det gör inget. Juste, ytterligare ett I-landsprobem, Det är svårt att hitta saker och ting på ICA Väst. Jag gjorde mitt bästa för att inte se förvirrad ut, men jag fick lov att gå minst fem varv runt affären innan jag hittat allt jag skulle köpa. Antingen är affären ologisk eller så är jag orutinerad. Tror tyvärr mest på det senare, men det kommer väl kanske när man flyttar hemifrån och tvingas besöka mataffärer lite oftare... 
 
Meen, jag ska på skiva ikväll! Kommer av någon outgrundlig anledning hinna bli nervös, och fundera på att fega ur och stanna hemma istället, innan jag får åka dit, men såna dumheter tolereras inte. Hade askalaskul på min skiva och är övertygad om att det kommer bli kul även ikväll, så det är inget jag vill missa. Har bara aningen för mycket tid att göra av med innan dess. Sist hade jag en timme på mig från att gympasset slutade tills min skiva började och idag har jag heeela dagen på mig. Har fortfarande en sådär tre timmar kvar, drygt, innan jag kan åka och jag ska i stort sett bara byta om. Kanske att jag ska försöka mig på någon form av styling av mitt ansikte och hår, men risken finns att det bara blir kaos och pannkaka. Vilket jag väl kanske har tid med, men jag orkar ändå inte göra mig klar nu och sen sitta och vänta ut tiden i två och en halv timme... Haha, ja, har man inget bättre att klaga på så...

Kommentera här: