Samma varje gång

Nog för att första cykelturen till bussen är minst lika tung varje år, när alla cykelmuskler är bortblåsta och man har glömt hur mycket det alltid blåser längs vägen, men när cykelsadeln är på tok för låg blir det lite extra jobbigt. Jag är ganska säker på att min sadel inte var för låg för att mina ben har växt en sådär 2 dm under vintern, utan snarare att någon har lånat min cykel och sänkt sadeln. Hm. Inte helt okej! Framför allt inte eftersom vi har massor av andra cyklar som man kan välja om min sadel är för hög. Det kan ju förstås vara så at jag var med och sänkte sadeln för att typ mamma eller lillasyster skulle låna cykeln i höstas och att vi aldrig höjde den igen, men jag har inget minne av det. Hursomhelst insåg jag iallafall inte att sadeln var för låg innan jag hoppade upp på cykeln en sådär 10 minuter för sent, och då var det bara att acceptera situationen och trampa iväg till bussen.

Kommentera här: