Superlägervecka

Förra veckan var det läger gånger 2. Först konfirmandläger i fina Undersvik och sen midsommarläger med SBU i Umeå.
 
Konfirmandlägret var nog det lugnaste, härligaste och roligaste konfirmandläger jag varit på. All times. Konfirmanderna var superflummiga när de hade fritid (eller när vi hade flummiga pass) och redan första kvällen skrev de en berättelse om två av ledarna, alla delar var inte så där så att de ska repeteras här men jag kan säga att den innehöll ett antal homosexuella par (bestående av konfirmandledare från lägret), att dessa ledare hade förflutet som porrfilmstjärnor och att de blev uppätna av en höna. Enough said! När vi ville att konfirmanderna skulle vara fokuserade och seriösa var det inga problem att få dem att fokusera, så vi har egentligen inget att klaga på, förutom att vi fick åka ett par vändor till sjukhuset. Det var väl kanske lite väl dramatiskt, men trots det var det ett fantastiskt läger. Jag älskar att få vara en del av ledargänget, umgås med sådana fantastiska konfirmander och bara ha det gött! Tråkigt att det är slut med konfirmandåret redan på söndag, men förhoppningsvis är många av konfirmanderna med i ungdomsgruppen till hösten så jag får träffa dem ändå. 
 
Vackra Undersvik!
Foto: AliceSaraLovisa, Juni 2014
 
Från konfalägret hoppade jag av bussen längs vägen och blev upplockad av pappa och systeryster på vägen till Umeå. En liten aning trött efter första lägret var jag kanske, men det gick bra att växelköra med pappa hela vägen ändå. Sen att jag körde en tredjedel och han körde två tredjedelar, det är väl en annan sak, men i hjälptes iallafall åt! Midsommarlägret var inte alls lika harmoniskt som konfalägret, med hetsiga diskussioner under årsmötet, lite oenigheter om vilka bilder som får läggas upp på instagram och annat sånt, men i övrigt var det ett bra läger. Det fanns så mycket roliga aktiviteter att man inte riktigt hann med allt, det fanns alltid trevliga SBU:are att hänga med och trots att det regnade och var omkring 10 grader var det inget vi egentligen stördes av. Förutom under midsommarfirandet, men det får man ha överseende med. Det bara är så att man är ute på midsommarafton, spelar ingen roll om det är 30 grader och stekande sol eller minusgrader och snöstorm!
 
På vägen hem från Umeå tog vi ett stop hemma hos fina Moa i Sundsvall. Mycket trevligt och alldeles lagom! Tänkte säga att det var alldeles för länge sen sist, men eftersom vi ju faktiskt träffades på min student så får jag väl säga att det var alldeles för länge sen innan dess. Det var kul att kika hur man kan bo, lite trångt men ändå mysigt, i Sundsvall och väldigt trevligt att bara prata lite. Systeryster fick med sig lite utrensade kläder hem, och hon bor redan i en av tröjorna. Haha, lycklig tjej!

Kommentera här: