Vardagslyx

Idag har jag hunnit med ovanligt mycket, trots att det är första dagen (tror jag) sen studenten jag inte ställt någon väckarklocka.
Frukost på sängen, och sen lite planering i nya kalendern. Ja, jag kanske är lite skadad som måste ha någonstans att planera mitt liv, men sån är jag.... Sen hann jag och systeryster lagom hem efter en tur till biblioteket för att lämna tillbaks hennes böcker och hämta ut en av böckerna jag behöver som kurslitteratur i höst innan vi blev meddragna till Ulva kvarn för lite bad. Inga bilder därifrån, men jag är inte någon hoppa-från-bron-badare så jag låg mest i vattnet och tittade medan de andra hoppade i gång på gång. Slog tån i marken gjorde jag också så att det började blöda...
 
Frukttårta bakade jag sen, innan mormor kom på kvällsmat. Helt utan laktos, gluten och nötter! Haha, om man inte äter den med glass till förstås! Belgiska våfflor bjöd vi på innan vi högg in på den här...
Och innan far min tog fram sina fotograftalanger. Det må vara jag som höll i kameran, men det var han som såg motivet och propsade på att jag skulle fota innan jag åt...
 
Snyggt att matcha gamla balklänningen från nian med plåster på foten, men det kanske inte syns?
 
Ingen träning har det blivit idag, förutom enstaka simtag, så jag har några kilometer att springa imorgon om man säger så... 6 eller 7 tror jag min planering säger, om jag inte minns helt fel... 

Kommentera här: