Tillbakablick

Haha, kollade igenom gamla inlägg (eller gamla och gamla, från i maj i år) och fick för mig att gå låååångt tillbaka...
 
"Jag tror inte att det finns någon diagnos som innebär att man är beroende av skolan, men hur som helst tror jag att jag är det. Igår kväll kunde jag inte komma på något som helst att göra efter att jag spelat fiol en timme
(och det är ovanligt länge för att vara jag) OCH tränat. Vad gör man då tills man ska gå och lägga sig liksom? Eftersom det är lov kan man inte plugga, åtminstone inte om man redan ligger i fas med sina mål
och redan har lämnat in alla uppgifter man har. Man kanske inte ska klaga, men jag vet uppenbarligen
inte hur man spenderar tiden om man inte har plugg eller om skolan inte tar upp en del av tiden varje dag. 
Okej, nu har jag klagat tillräckligt om att jag inte har något skolarbete, så nu är det väl bara att ta itu med
något som tar tid, till exempel att städa rummet så att det blir beboeligt och packa väskan inför skidsemester imorgon."
 
Det är mitt tredje blogginlägg någonsin, från den 22 februari 2012. Haha! Tror fortfarande att det ligger något i det där. Vad gör man nu när man inte har någon skola att bry sig om? Just nu sitter jag bara framför datorn med exelark hela dagarna och gör upp planer, för hösten och för nästa år. Veckor hit och dit, vilken specifik dag jag har extra mycket att göra, vad jag vill hinna och vad jag kan genomföra. Lite knasigt kanske, men jag kanske kan skylla på fem år i skola där man lägger upp skolarbetet och skoldagen själv. Om jag inte var kontrollfreak innan dess så blev jag det helt klart på Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. Och om jag visste hur man spenderar sin fritid (när man inte pluggar, vill säga) så har jag glömt det. Haha, tänk att jag hade insett det redan då...
 
Appropå att spela fiol (måste verkligen börja öva igen, det är så kul när det låter bra och så mycket mindre kul när det inte gör det...) Det här är underbart!! Jag vill också!
 
 

Kommentera här: