Spontanhäng

I helgen har jag haft finbesök! Kusin vitamin kom hit, lite härligt spontant sådär, och vi har pratat, skrattat och bara haft det riktigt braigt. I lördags mötte jag upp på tågstationen i Sala och så åkte vi på roadtrip till Östa, bara vi två. En heldag i sanden med picnic, ett och annat dopp, lite risk för solsting, inte ett enda moln, catch-up på vad som hänt sen sist och vad framtiden har att bjuda på och annat skojsigt. Jag vet inte hur jag lyckades med att inte bränna mig, med tanke på att ryggen var det enda jag smörjt in med solskydd, men på något magiskt sätt gick det, trots att vi låg och pressade i solen väldigt mycket längre än jag brukar. Med våra gemensamma orienterarskills lyckades vi ta oss hem för att hänga med familjen, äta mat och fika, köra lite mer catch-up när alla var med, spela rund-badminton (väldigt kul, det är något att rekommendera helt klart, men det är liite bökigt om man bara har 4 racket och 5 spelare. Väldigt mycket spring och en hel del famlande med racketar...) och bara njuta. Igår var det inte superbadväder, iallafall inte på förmiddagen, så då gick vi igenom våra brädspel. Rappakalja, Cluedo, Med andra ord, lite kortspel och några omgångar kubb. Tror kusin vitamin vann allt, oavsett vilka lag vi körde. Efter lite sen lunch bestämde åkte vi en sväng till Vik för att bada, men medan jag och systeryster badade låg kusin och bror min och pressade i solen. Kvällen avslutades med Madagaskar 2 och blåbärspaj med vaniljsås. Mycket nice!! Vi måste helt klart göra mer såna här spontangrejer, nu när vi båda har körkort kan vi ju utnyttja den friheten lite!! Men kanske inte dagen innan jobb. I morse var det en aning kämpigt att gå upp för att åka iväg till jobbet, när jag visste att kusin vitamin som sov i samma rum skulle åka Harry Potter-utställning med systeryster och mama. Men, men!
 

Kommentera här: