Nån gång ska vara den första

Dag 1 inom äldrevården, eller hemtjänsten för att vara mer exakt, och en hel massa intryck att bearbeta. Har förvånats, förvirrats, förskräckts och förundrats. Tror jag hamnade på snälla-och-gulliga-tanter-turen idag, eller så är kanske alla så trevliga, hoppas kan man ju alltid! Började inskolningen idag så har gått dubbelt med en ordinarie personal och ska göra det imorgon också, sen får vi se vad som händer. Haha, vilken koll man har! Och sen känns det stabilt att det första jag reagerade på att jag inte kan var att rulla papiljotter. Det var en tant som skulle duschas och sen skulle hennes hår rullas upp på papiljotter. Meen, det såg inte såå svårt ut, så det ska jag nog klara. Det kanske snarare är stomipåsar man ska vara nervös över... Eller något så enkelt som att hitta rätt adress, och en parkeringsplats när man väl är på rätt gata...

Det ger sig med tiden, I suppose. Först soova så jag orkar vara trevlig mot mer eller mindre dementa kunder imorgon, och den kollega som får dras med mig hela dagen...

Kommentera här: