Tävlingsdeadline, igen

Hela dagen har jag skrivit på tävlingsbidrag för UF-företaget, det är deadline imorgon! Det känns som att det är ganska lugnt och jag har dessutom halva dagen imorgon helt fri så att jag kan slipa det sista. Just nu sitter Malin och går igenom det jag har skrivit så ska vi korriera det som behövs. Det är såå skönt att inte behöva sitta fram till deadline 23.59 imorgon och kämpa utan att faktiskt kunna slappna av, sova ordentligt inatt och ta tag i de allra sista ändringarna i skolan imorgon. Jag har hunnit med några varv med längdskidorna på åkern här utanför också, men det var lite för milt för att allt gräs som sticker upp här och var i spåret skulle vara kul att passera. Det brukar gå jättebra att bara åka rakt över, men idag högg det tag i skidorna så det var lite kämpigt ungefär halva varvet och precis som vanligt andra halvan. Kämpade mig igenom 10 varv iallafall, vilket är knappt 8 km, bara för att jag ju måste få lite skidåkning i kroppen innan Tjejvasan den 22 februari. Igår var helt klart en bättre dag skidmässigt, då blev det ganska exakt 13 km, och kroppen kändes som att jag skulle ha klarat åtminstone lika mycket till. Det är ju lovande, även om jag måste klara 30 km med betydligt mer kupering. Om vi inte får mer snö, så att spåren i elljusspåret vid fotbollsplanerna blir bättre, får jag helt enkelt förlita mig på spåren i Sälen, och lite hårdträning när vi är där under sportlovet. Det är i och för sig samma vecka som Tjejvasan, men om det är de enda backar jag kan hinna träna i så är det bara att bita i det sura äpplet, hoppas på att min allmäna kondition är bättre än förra året och att det går att ta sig igenom på en hyfsad tid ändå. 

Kommentera här: