Grönsakernas svarta lista

Vi har varit på inspirationsmöte inför UF-mässan om 1.5 månad. Det dumma var att jag missade lunchen i skolan, men det var det värt. Tog och köpte lunch på gymmet (efter inspirationsmötet) istället och så långt är det kanske inte något konstigt med historien, men mitt val av lunch förvånar till och med mig själv. Av alla lådor jag hade att välja på blev det en fetaostsallad med ugnsrostade rotfrukter. För bara några veckor sedan hade "ugnsrostade rotfrukter" varit avskräckande, och om inte det hade räckt hade jag deffinitivt avstått vid åsynen av TOMATklyftor och PAPRIKAbitar. För att inte nämna OLIVERNA. Men, inte idag alltså. Sen när jag satt där med min nyinköpta lunch plockade jag bort oliverna, där fegade jag ur, men resten åt jag upp. SÅ HIMLA GOTT!!! Haha, vad hände där egentligen?! Konstigt det där hur smaken förändras. För något år sedan började jag äta broccoli och blomkål (grönsaker som stått på någon form av svart lista i mitt huvud) och nu har alltså även paprika, tomat och ugnsrostade rotfrukter flyttat från den listan. Nice! Fantastiskt gott var det, och vääldigt bra uppladdning inför dagens träningspass!

Kommentera här: