Framtiden närmar sig med stormsteg

Just nu känns framtiden mycket mer lockande än nuet. Livet efter studenten. Om fyra månader står vi där, dagen efter studenten. Det är slut med skoluppgifter, alla prov är skrivna och de personliga handledningssamtalen på måndagar är en del av det förflutna. Kan inte låta bli att gå in på studera.nu och leta utbildningar stup i kvarten. Att jag egentligen borde skriva klart en och en annan uppsats och labrapport orkar jag inte riktigt bry mig om, åtminstone inte hela tiden. Nu börjar de flesta inlämningsuppgifterna (som måste in senast på fredag) ordna upp sig, men än är det en bit kvar. Att åka till Barcelona var asnajs just då, men nu när jag ska ta igen allt plugg jag borde ha betat av förra veckan är det inte riktigt lika najs... Det är bara att kämpa sig igenom det, men nu ska jag lyxa med en tur till gymmet och lite R.I.P.P.E.D med tidernas bästa instruktör, Kayleigh!!

Kommentera här: