Lite väl länge sen...

Första passet på gymmet efter sommaren, R.I.P.P.E.D. och jag känner att jag lever. Inte helt kul att de muskler jag trots allt hade innan sommaren är som bortblåsta, men så går det när man inte tränar på två månader. Det känns iallafall lite bra att det var musklerna, och inte konditionen, som begränsade mig mest idag. Kände hur mycket bättre jag mådde bara jag gick mot gymmet, och även om passet var så tungt att mina muskler skrek i protest nästan rakt igenom och jag verkligen inte hade någon kraft att ta i med under kickboxdelen känns det underbart att ha det gjort. Sen att jag inte kommer ta mig ur sängen imorgon är en annan sak, men jag tycker om träningsvärk så det blir bra det också. Kanske ska vara lite glad att det inte är våning fem som gäller i skolan imorgon... 
Känner att det kommer bli ett antal timmar här i höst och vinter, mår så bra när jag håller igång träningen ordentligt!
 
Vi har börjat gå igenom hjärta och kärl idag, inte mycket nytt och spännande där, men helt klart en välbehövlig repetition. Det är mycket jag känner igen, och det är mycket jag känner att jag har koll på, men inte förrän läraren har tagit upp det eller närmat sig just den grejen, så det är nog nyttigare än jag tror att gå på föreläsningarna. Har en supertrevlig kursare som tycker att jag ska njuta av att ha lite förkunskaper, hon skulle mer än gärna ha koll på det här innan, så jag kanske ska försöka följa hennes råd. Det är skönt att ha koll och man har så fantastiskt mycket tid till att göra annat (som att träna eller umgås) när man inte behöver sitta och läsa in begrepp hela dagarna.

Kommentera här: