Högskolan

Två dagar in i terminen och jag börjar få nytt hopp om min kurs. Eller, den av mina kurser som har salsundervisning varje vecka. Igår gick vi igenom cellen, vilket vi ju absolut aldrig gjorde under de tre år jag gick natur. Absolut inte. Men idag var det dags för nervsystemet, och nu känns det som att jag faktiskt kommer lära mig något av kursen. Inte för att nervsystemet är något helt nytt, men för att vi gick igenom det en gång och inte lika noggrant som alla gånger vi repeterade cellen. Trevliga kursare (än så länge xD ) och en lärare som lyckas göra föreläsningarna givande från början till slut, trots att de är tre timmar långa. En massa timmar på tåg och bus är väl kanske inte optimalt, men med lite plugg och planering att göra går tiden fort.Dessa trappor... Som om det inte var nog att släpa runt på en kursbok på 1,7 kg hela dagarna så ska vi släpa dem upp för alla trappor också. Till femte våningen, oftast. Lite muskler borde det väl kanske ge, men ändå.

Kommentera här: