Högskolan nästa

Nu är det nära på riktigt. Imorgon börjar jag plugga på högskola. Haha, pendlar mellan att tycka att det verkar sjukt drygt att jag ska pendla till Gävle fem dagar i veckan för att läsa en kurs som verkar innehålla samma saker som Biologi 2 och att tycka att det är fantastiskt att jag redan har en del förkunskaper och därför kommer få det lite lättare så här i början. Spännande ska det bli hur som helst och eftersom jag har turen att få en tågdejt med Betty redan imorgon bitti kommer jag iallafall hitta fram till själva skolan. Börjar undra hur smart det egentligen var att boka in ett kvällspass på jobbet imorgon, ännu mer med tanke på att tåget från Uppsala går klockan 6 på morgonen och jag sen ska jobba till 22 på kvällen, men jag kommer att klara det. Och så börjar jag som tur är inte tidigt på tisdag, så jag får sovmorgon till och med. Tror jag har koll på det mesta jag kan behöva ha koll på imorgon, jag vet vilken sal jag ska till och hur jag kommer dit, jag har all kurslitteratur (som behövs just nu) hemma och busskortet är fixat så nu är det bara att packa väskan, se till att sova ordentligt och köra.
Höstens kurslitteratur, saknar bara en eller ett par böcker...

Kommentera här: